Kiedyś radio były jedynym źródłem wiedzy na temat świata bardziej odległego niż własne miasto. Przynajmniej gdy mowa o wiedzy aktualnej. Oczywiście radio to także muzyka, którą ludzie chętnie słuchają odkąd tylko odkryli pierwsze harmonie. Mimo upływu lat i powstawania coraz nowszych technologii, radio wciąż cieszy się popularnością. Taki stan rzeczy może dziwić – mamy do dyspozycji materiały audiowizualne w sieci, ale wciąż zadowalamy się samym dźwiękiem, gdy radioodbiornik jest włączony.

Z drugiej strony radio nie pozostało bez zmian. Ze strony odbiorcy ewolucja jest widoczna przede wszystkim metodach odbioru audycji. Radio pojawiło się w urządzeniach przenośnych. I to dość dawno, bo jeszcze przed erą smartfonów. Już starsze wersje telefonów mogły „złapać” sygnał wielu stacji.

To samo potrafiły przenośne odtwarzacze mp3. Radio jest również dostępne w sieci. Wystarczy dziś wejść na stronę www ulubionej stacji i uruchomić odpowiedni odtwarzacz. Co więcej, prowadzący zachęcają do interakcji poprzez sieć, np. głosowania na piosenki w ramach list przebojów.